Iată, suntem și anul acesta în plină campanie de Black Friday, inclusiv la #Casarte – vă invităm să vizitați site-ul nostru, www.casarte.ro, în perioada 13-30 noiembrie 2020, pentru a descoperi cele mai mari reduceri ale anului.
Și poate că vă întrebați cum a apărut numele Black Friday.
În fiecare an, celebrul weekend de vânzări, care urmează Zilei Recunoștinței, atrage o mulțime de cumpărători în încercarea de a găsi cele mai bune oferte. Iar majoritatea magazinelor lansează cele mai atractive promoții ale anului.
Cu toate acestea, cei mai mulți dintre noi nu cunoaștem istoria fenomenului și nu avem nicio idee despre utilizarea numelui de Black Friday înainte ca acesta să fie asociat cu nebunia de cumpărături de dinainte de Crăciun.
Cum a apărut denumirea de Black Friday?
Termenul a fost de fapt asociat mai întâi cu criza financiară.
Doi finanțatori din Wall Street, Jim Fisk și Jay Gould, au cumpărat împreună o cantitate semnificativă de aur din SUA, în speranța creșterii prețului global și obținerii de profituri uriașe la revânzare. Însă într-o zi de vineri, 24 septembrie 1869, numită ulterior „Black Friday”, piața aurului din SUA s-a prăbușit și acțiunile lui Fisk și Gould au declanșat falimentul baronilor din Wall Street.
Apoi, în 1950, ofițerii de poliție din Philadelphia au fost primii care au legat numele de Black Friday de perioada imediat următoare Zilei Recunoștinței, cu ocazia unui important meci de fotbal care a atras o mulțime uriașă de turiști și suporteri care au venit în oraș a doua zi după Ziua Recunoștinței, creând haos, blocaje de trafic, acte de vandalism și furturi în magazine. Ofițerii de poliție au trebuit să lucreze în schimburi lungi pentru a controla haosul, folosind astfel termenul „Black Friday” pentru a se referi la acesta.
Cum a ajuns însă să fie asociat acest nume cu cea mai importantă campanie de promoții și cumpărături a anului? Vânzările din luna noiembrie au fost populare în SUA înainte ca ofițerii de poliție din Philadelphia să folosească termenul de Black Friday. Perioada imediat următoare Zilei Recunoștinței era statistic cea mai profitabilă din an, fiind înregistrate cele mai mari vânzări ale anului.
După evenimentul din Philadelphia, goana după cumpărături a devenit și mai răspândită în anii 1970 și 1980, magazinele atrăgând mulțimi uriașe. Până la sfârșitul anilor 1980, termenul era cunoscut în întreaga țară, iar comercianții cu amănuntul l-au legat în curând de vânzările lor post-Ziua Recunoștinței.
Astăzi, Black Friday este cel mai mare eveniment de cumpărături al anului, când multe magazine își reduc prețurile la game întregi de produse, atrăgând din ce în ce mai mulți clienți.
Black Friday în lume
Introdus inițial în SUA, conceptul de vânzări de Black Friday s-a extins rapid și în alte țări de pe glob, inclusiv Marea Britanie, Brazilia, India, Franța, Norvegia, România, Germania, Mexic, Emiratele Arabe Unite, China.
În Mexic, versiunea lor de Black Friday este denumită „El Buen Fin”, adică „Sfârșitul Bun”, în timp ce în Emiratele Arabe Unite, campania are numele de „White Friday”.
Pentru a contribui atât la îmbunătățirea procesului de vânzări și livrări online, cât și pentru a satisface nevoile clienților, comercianții aleg acum să-și desfășoare vânzările pe o perioadă mai extinsă, mai degrabă decât tradiționalele 24 de ore.
În concluzie, Black Friday este acum o sărbătoare a shoppingului, perioada din an în care puteți să profitați de cele mai atractive prețuri. Așadar, vă așteptăm pe site-ul nostru www.casarte.ro în perioada 13-30 noiembrie 2020 cu cele mai mari reduceri ale anului pentru a sărbători împreună cumpărăturile!
Lasă un răspuns